Tuesday, August 8, 2017

Ämbliku mure

Ämblik oli endale sõstrapõõsasse pesa ehitanud. Kena kodu sai: lehed tihedalt kokku kootud, küpsed marjad ukseümbrust ehtimas. Lähiajal võis beebisid majja oodata. Rõõmu kui palju!

Eks see ole edevus ka, mis laseb ilust pimestada ja ohutuse unustada.

Nüüd nägi Ämblik, et perenaine ligineb, suur marjaämber näpus.
"Ongi mu õnnelikul elul ots peal!" hädaldas Ämblik. "See tuleb, kisub korteri katki ja kui mind näeb, murrab ehk terve oksa ja viskab kes teab kuhu! Mis mu lastest niiviisi saab?"

Ämblik tormas naabritelt nõu küsima:
"Klaastiib, üleaedne! Perenaine tuleb marjule, lõhub ju pesa ära. Lapsed tulemas, mis ma teen?"

Mis Klaastiival naabri murest!
"Ise olid rumal. Oleksid oma põngerjad oksa sisse uuristanud, ei märkaks ta midagi. Nüüd lepi tagajärgedega. Pole päästa midagi."
Ise muigas ka veel.

Aga ämblik ei tahtnud kuidagi leppida.
"Kublatäi, üleaiamees! Perenaine tuleb marjule. Kuidas ma pesa päästan?"
Mis Kublatäil teise murest! Tal endalgi tegemist. Vaja ruttu nähtavamad lehed sirgeks triikida ja punane värv rohelisega üle maalida.
Tuiskas Ämblikust mööda ja turtsatas ainult: "Ise tegid, ise kannatad!"
Südames lootis, et Ämblikku silmates tema pahateod ehk ei paista.

Ämblik ise ehk kannatakski, aga lapsed ju tulekul!
Lehvitas möödalendajatele, peatas viimaks Sirelisuru, kes varjulist munemispaika valis.
"Suru, näe, perenaine tuleb marjule! Kuidas ma oma pesa peidan?"

"Vahi kus! Tulebki! Aitäh, et ütlesid. Ma siis üritan veel omadega natuke kannatada. Mis mure sul oli? Kodu pärast kardad? Ära peida midagi. Katsu hoopis nähtaval püsida. Ei tema su pesa purusta. Kui näeb, oskab hoida hoopis."
"Arvad?"
"Mis siin arvata. Sa ju põõsale midagi paha ei tee. Aitadki veel. Aga abi küsimisega ole teinekord ettevaatlikum. Hea, et mina sattusin. Oleks rästas maandunud, oleksid palju hullemas hädas."

Perenaine jõudis pärale. Noppis ja noppis ja nägi ämbliku ka ära. Ei teinud tõesti kurja. Ei kiljatanudki. Jättis talle hoopis ukseümbruse marjad alles.

Aga seda küll perenaise silm ei sallinud, et paar kuivanud varretüügast põõsast välja turritas ja mõnes kohas sõstralehed punakad ja kupladest krussis. Korjas kahju saanud kohad välja ja hävitas ära.

No comments: