Wednesday, December 15, 2010

Unistame koos

Lumi on täna nii valusvalge ja sädelev. Ja seda jätkub kõikjale. Nagu muinasjutumaa! Tahad, kujutleme siia kuningalinna?

"Terve linn ei mahu ehk meie külasse ära? Kujutleme ainult lossi?"

Olgu. Las olla loss. See võiks olla seal Oru talu künka peal. Või Kaarusel. Siis on kaugele näha. Ja kui vaenlased tulevad, on küngast keerulisem vallutada.
"Kui loss on nii uhke, et vaenlasi ligi meelitab, unistaks parem midagi tagasihoidlikumat? Tavalise maja? Ja mitte mäe otsa. Parem kuhugi metsatuka varju?"

Tead, kui ilus on meie maja, kui õhtupimeduses jõulutuled akendel plingivad. Sügavasse lumme lükatud rajad on nagu salakäigud ja vallid seal kõrval nagu kaitsemüürid - ongi juskui kuningakoda!
"Milline kuningas võiks olla?"

Väga võõrast ei tahaks. Võib-olla satub kuri või ülbe või pirtsakas.

"Ma võin ehk ise kuningas olla?"

Muidugi tohid. Ja mina olen haldjas. Kuningatel peab ju olema kuningriigis üks haldjas, kes aitab lohesid minema võluda ja pehmendab needust, kui keegi üritab kuninga pereliikmeid kedervarrega surnuks torgata.
"Sul peaks siis kõrge tipuga kübar, lai kuldsete tähtedega keep ja võlukepp olema?"

Ja sinul peaks olema kullast kroon, pikk punane kuningamantel ja valitsussau.
"Me näeks nendega vist üpris naeruväärsed välja?"

Tavaliste riietega võib ju ka haldjaks ja kuningaks olla. Tänapäeval näevad kõik kuningad tavalise inimese moodi välja. Ma usun, et haldjad ka.
"Mida kuningas oma lossis teeb?"

Ma ei tea. Istub troonil ja valitseb riiki?

"Meie tugitool on liiga kõva, et seal kaua istuda. Igav hakkab ka. Mida kuningas veel teha võiks?"

Noh, kui sa oleksid meie korteri kuningas, võiksid kaaskonnaga õue jalutama minna. Kassid oleksid kindlasti nõus õukondlasteks hakkama.Ja kui sa suudaksid kuurist möödudes küttepuid käsutada, nii et neid sületäiejagu pliidi ette ilmuks, võiksin ma sulle haldjana õhtusöögisupi valmis võluda.
"Kuningad ehk ei käi puukuuris puid toomas? Ma võin niikaua laps olla."

Ma pole ka eriti kindel, kuidas mul haldjana see supi võlumine õnnestuks. Ehk olen ka niikaua hoopis ema.
"Suures lossis oleks kuningal vist kõle elada. Mulle küll meeldib, et meie koduks loss ei ole. Tahad, ma keedan meile teed, kuni sa ahjudesse tule teed?"

No comments: